Don't you cry for the lost, Smile for the living

 
Känner att jag behöver skriva ett riktigt fluminlägg om min höst. Har kollat igenom massor av bilder och gud vilken bra höst det var! Jag och Emma har verkligen växt tillsammans, vi har blivit två helt nya personer sedan KS-tiderna. (Älskar dig mitt hjärta, skulle aldrig klara mig utan dig Emma, du och jag livet ut!) Har träffat nya, helt underbara vänner men samtidigt förlorat några som har haft en stor plats i hjärtat. Men man växer ifrån varanda och skapar nya liv, även ens dåvarande närmaste vänner. Sånt är livet och har gråtit tillräkligt med tårar för något som redan varit förlorat. Ellen är den som jag verkligen har kämpat för att hålla kontakten med från gamla skolan, för våran vänskap, Emmas, Ellen och min, är något så starkt och stort som man inte kan gå miste om. Ska inte glömma Hannes, min ädelsten som jag verkligen fått bra kontakt med efter ks, den där killen vet verkligen hur man gör mig glad! Jag älskar verkligen er, hur klyschigt det än låter så gör jag det, ni är det som skapar det goda i mig, med er mår jag bra! 
Jag har inte gjort något speciellt under hösten, om man jämnför med våren har den varit väldigt händelselös. Men när jag kollade igenom alla bilder så såg jag hur lycklig jag var även fast jag inte gjorde något speciellt. Mår som bäst när jag är med mina närmaste och gör ingenting. Som att vara hos Hannes och kolla Glee, hos Ellen och ätit för många jävla kladdkakor haha, eller hos Max och lärde honom att laga mat. Har så många som jag älskar så galet mycket, kan tänka på vissa personer och jag blir tårögd för att jag älskar dem så mycket, haha! Ska bli bättre på att visa det, för det är dom värda. 
Det var även den första hösten utan min morfar och det har verkligen varit svårt att inte ha honom vid min sida. Han var, eller rättare sagt är, min förebild och hjäte. Fuck cancer är allt jag har att säga.
För första gången i mitt liv så lägger jag inte ner tid på människor som får mig att må dåligt och som jag bara bråkar med och lagt ner all tid på de som får mig att må bra. Ni som är i mitt liv nu, från skolan, familjen, gamla skolan - jag älskar er så!
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh Jacqueline jag älskar dig så himla mycket ska du veta

2013-02-21 @ 07:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0